“Майдан” як субкультура: народжені революцією

РояльОкрім соціально-політичного й націотворчого змісту, український Майдан існує й у вимірі духовному, формуючи новітні тенденції розвитку вітчизняної культури. Скульптори і поети, композитори і хореографи – сучасні українські митці отримали безсумнівне джерело натхнення на тривалий період своєї творчості. На барикадах не лише відстоюють новий формат політичного  майбутнього нашої країни – там проводять фотовиставки, там лунає музика і твориться новий ментально-культурний образ Українця – людини духовної, наділеної високою громадянською свідомістю, небайдужої до проблем загальносуспільного характеру, певною мірою жертовної і, в той же час, глибоко оптимістичної.

На Майдані присутні не тільки політики і їхні активні прихильники – там живуть і працюють, тлірникворять і дихають люди, покликані творити новітню естетику доби, абсолютно мирні за характером своїх занять і, в той же час, готові до боротьби найвищого порядку, боротьби духовної.

- Ми віримо в краще майбутнє для нас і наших дітей! – проголошують твори сучасних майданівських митців. – Ми проти насильства, жорстокості, лицемірства, злочинних зловживань народною довірою! Україна – частина демократичної Європи, і євроінтеграція -  це наш цивілізаційний вибір і перспективний шлях розвитку.Лірник

каски

Яскраві, життєствердні барви на картинах художників Майдану надихають і вселяють надію в серця сотень тисяч звичайних громадян, переконаних у необхідності змін в країні. Не оминули своєю увагою митці й повсякденність Майдану – зокрема, каски звичайних бійців давно перетворились у цікавий об’єкт творчих експериментів.

КаскиДомінування релігійних, проникливих образів засвідчує відторгнення будь-якої агресії, насильства, тоталітаризму.  ікониМистецтво Майдану відображає усю парадигму християнських та загальнолюдських цінностей, акумулює в собі основні ідеї гуманізму, демократії, братерства і толерантності.

В той же час, Майдан породив і певну критичну спрямованість творчої думки,  котра відображена, зокрема, у вуличному мистецтві “графіті”, яке в окремих випадках досягає вершин художньої майстерності. Фасади будинків, паркани, щити майданівців прикрашають революційні зображення, що несуть в собі значний енергетичний заряд, відтворюють певні моменти революційної історії, втілюють метафоричне осмислення навколишньої дійсності і відображають особистісне ставлення митців до певних подій, осіб, явищ. графітіУсе це становить значну цінність для подальшого вивчення й аналізу культурологами, істориками, мистецтвознавцями, являє собою мистецьку спадщину майданної епохи.Малюнок

Тим часом Майдан продовжує розбудовувати себе як самостійне явище української культури, генерує творчі ідеї та сприяє їхньому втіленню. В подальшому можемо очікувати нових форм і методів виявлення майданівської субкультури, цікавих і змістовних перфоменсів, талановитих і яскравих творів.

 

 

Уляна Безпалько

Публікація за матеріалом “живого журналу”

Додати новий коментар